Muistatteko, kun ilmoittauduin Tropiikkitäkkiin? Arvatkaapa kuinka kävi... Sen yhden tilkun koukkusin silloin heti ilmoittauduttuani, eikä niitä enempää sitten tullutkaan - edelliset postaukset antavat siihen syyn... No, enivei, tilkkuhan piti lähettää maaliskuun loppuun mennessä, josta tietysti myöhästyin. Huhtikuun alussa ilmoittelin täkkiä kokoavalle Vattumadolle, että täältä tulisi vielä yksi myöhästynyt tilkku, johon sain vastauksen jotta antaa tulla vaan. No, minä sitten tohkeissani kaivamaan sitä tilkkua käsityösalkustani, johon Aivan Varmasti (tm) olin sen laittanut odottamaan "tulevia kavereitaan", vaan mit vit - ei ole. Kaivelin sitten muutkin potentiaaliset ja ei niin potentiaaliset tilkunsijoituskohteet, mutta tyhjin tuloksin. Olen onnistunut kadottamaan koko 20*20 cm tilkun. Hienoa... Eipä siinä auttanut kuin laittaa Vattumadolle ynnä Amalle viestiä, että no can do, minut saa pyyhkiä listoilta.

Ao. tilkku löytyy taatusti sinä päivänä, kun Tropiikkitäkin arvonta suoritetaan, sen takaa Mr. Murphy... ;)

Esikoinen on pitkään pyytänyt tekemään itselleen neuletakkia tai -paitaa. Kumpikin on mulle uusi tuttavuus, olen pidättäytynyt neulontarintamalla noissa huiveissa ja pipoissa + muutamat sukantekeleet. Sinänsä ajatus neulepaidasta tai takista oli kuitenkin houkutteleva, olenhan minä sellaiseen suuntaan ajatuksia heitellyt, joten päätin ryhtyä tuumasta toimeen. Selailin malleja lehdistä, kirjoista ja netistä Sen Oikean löytymiseksi. Lopulta päädyin Novitan kevät 2007 lehdessä olevaan takin malliin (n:o 43). Pieninkin koko on kyllä liian iso, joten soveltaa täytyy. Ja kun kerran aletaan soveltaa, niin sovelletaan sitten kunnolla - saumojen ompelu ei oikein innosta ajatuksenkaan tasolle, joten teenpä siis kainaloihin asti etu- ja takakappaleet yhtenä kappaleena. Langaksi valikoitu nopeasti vajaa kerä railakasta 7-veljen raitaa (sini-vihreä-oranssi-pun). Tuota lankaahan ei enää ole myynnissä, mutta vihreää (herne) ja oranssia on, joten päätin tehdä loput takista sitten näillä. Nyt olen siinä vaiheessa, että toinen etukappale on olkasaumaan asti tehty, toinen puolessa välissä kainalo-olkasauma ja takakappale siis kainaloihin saakka tehtynä. Ja kivalle näyttää ainakin mun silmään, tuntuu esikoinenkin tykkäävän.