Kävin tänään (taas) katsastamassa lähiseudun kalustemyymälöistä tänne työhuoneeseen toista hyllykköä. Vaatimukset: perushyllykkö, ei taustalevyä, ei käsittelemätöntä puuta, tukevahko, suht´ edullinen hinta - ei siis montaa sataa eukkua. Ja tälläkin kertaa vedin vesiperän - edes sinne päin olevia hyllyköitä ei löytynyt. Mappihyllyt oli lähinnä kaipaamaani, mutta kun en haluaisi sitä taustalevyä... Tarkoitus olisi siis laittaa niille hyllyille noita matkalaukkuja, joissa on mm. kankaita ja lankoja.

Kotiin tultuani kurkkasin sitten Iiikkean valikoimaa, ja vot, jo löytyi parikin kelvollista.

Tämä olisi lähes täydellinen                                    vaikka tällaista minä nyt etsin liikkeistä
27581_PE113783_S3.jpg31268_PE112274_S3.jpg
tämäkin toimisi                                            tämä taas sopisi parhaiten tuon vanhan kanssa yksiin
38621_PE130430_S3.jpg30718_PE084916_S3.jpg
Jos taas luopuisin noista matkalaukuista tässä tarkoituksessa, niin varmaan hyvä vaihtoehto olisi
41587_PE136067_S3.jpg   ja 42516_PE137387_S3.jpg

Haa, löysinpä muuten sen aiemmin haikailleeni "pöytähyllynkin" tuolta
Edullinen vaihtoehto                                                    ja hintavampi
35696_PE126573_S3.jpg39712_PE132585_S3.jpg
No niin, tähän sitä taas tultiin. Tulisipa äkkiä jo vuosi 2007, että saataisiin näille nurkillekin oma myymälä - hirvee vaiva lähteä pk-seudulle noita kattelemaan, kun en halua postimyynnistä ostaa ts. täytyy nähdä ensin tuotteet livenä.Hmph.

Ja niin, Kuluttaja-asiaa:
Kävin n. kuukausi sitten (18.3.-06) 'ostamassa' erään suurehkon ketjun päätoimipisteestä (no ainakin sieltä tuo ketju on saanut nimensä ja alkunsa 48651.jpg) lipaston. Vaihtoehtoja ostopaikaksi (siis ketjujen väliltä) ei tässä tapauksessa ollut, koska meillä on jo yksi tuollainen lipasto, jolle haluamme toisen samanlaisen kaveriksi. No, silloin nuo lipastot olivat ko. yrityksen varasto(i)sta loppu, mutta myyjä varasi ko. lipaston meille, toimitusaika 3 viikkoa. Myyjä lupasi, että minulle soitetaan, kun tuote saapuu. Kiva, kiitos - jään odottamaan soittoanne, ja maksan tuotteen vasta hakiessani sen, kiitos.
Tänään sitten iski into lähtä noita hyllykköjä katsastamaan, joten ajattelin soittaa ko. liikkeeseen josko ovat vain unohtaneet ilmoittaa minulle - aikaa on kuitenkin kulunut jo 4 viikkoa. Ystävällinen nainen tarkasti tilauksemme tilanteen: vapaasti varastosta, tervetuloa noutamaan. No, tämäpä kiva, saadaan lastenhuonetta edes laitettua järjestykseen.
Menin ko. liikkeeseen, kävin maksamassa tilauksen yhteydessä saamallani tilausvahvistuksella (tjsp) ja kysyin vielä kassalla, että voin siis noutaa tämän lipaston Nyt tuosta tien toiselta puolelta varastosta. Täti katsoi lappuani ja sanoi, että Juu, sieltä. Varastolle siis. Odoteltuani n. 10 minuuttia varastomiehen ilmaantumista palvelemaan, sainkin kuulla häneltä, että tuotetta Ei Ole Varastossa! Mitä vit... Totesin sitten herra varastomiehelle, että milloinkas näitä sitten mahtaa oikein tulla, kun nyt ollaan jo viikon yli sovitusta, johon hän kuittasi leppoisasti, että juu tehtaalta ei ole toimitettu, se voi hyvin kestää kahdeksankin viikkoa, odottelet vaan sitä soittoa rauhassa.
Siis Mi-tä! Näinhän tämä asia ei voi mennä. Jos luvataan toimittaa kolmessa viikossa, niin toimitetaan kolmessa viikossa. Tai ainakin ilmoitetaan, ettei kyetä toimittamaan sovitusti. Oikeastaan tuokaan asia ei mua niin paljoa nypi, kuin se, että mulle kerrottiin Tänään sekä Puhelimessa että Tiskillä, että tuotteen voi noutaa varastosta - jos näin ei olisi ollut, en olisi a) lähtenyt tuonne saakka, vaan olisin mennyt lähempänä oleviin kalusteliikkeisiin ja ennen kaikkea b) en tod olisi maksanut sitä tuotetta vielä! Varsinkin, kun maksoin sen luotolla. Niin paljon otti päähän, että ajattelin paremmaksi olla menemättä takaisin sinne liikkeeseen päätäni aukomaan, olisin mennyt niin helposti liian pitkälle... Se, mikä on varmaa, on että Kun se puhelinsoitto sitten joskus viimein tulee, niin Silloin annan kyllä palaa. Jonkinlaista hyvitystä tällaisesta  kuuluu kyllä saada, nih. Jos tietäisin, että noita lipastoja saa jostain muualta, niin olisin nyt jo mennyt purkamaan kaupan, mutta tässä tilanteessa se ei auta.
Näin kuluttajaa palvellaan...