Aloitin neulomaan ilman sen kummempaa suunnitelmaa huivia Katian Himayala printistä ja olen vallan ihastunut ko. lankaan. Ihanan jämäkkää ja pehmeää. Nyt onkin se tilanne, että mulla ei ole sitä kuin kaksi kerää, joista toinen on jo neulottuna ja iskee paniikki, että riittääkö se toinen kerä ko. huivin valmistumiseen. Huivin kanssa kun kävi vähän "vanhanaikaisesti": aloitin neulomaan pitkää, suorakaiteen muotoista huivia pitsineulosmallilla. Neulottuani mallikerrasta vajaan puolet, päätinkin muuttaa huivin mallin ylöspäin leveneväksi - ei kolmioksi, vaan ylöspäin leveneväksi. Varsinaisen ulkomuodon näkee kyllä vasta valmiina, mutta ihan hyvältä tuo vaikuttaa keskeneräisenä. Ensimmäinen kerä riitti yhden 3 x mallikuvio korkeudelta lisäyksin + muutama kerros toista mallikertaa (johon tulee puolet enemmän, eli 6 x mallikuvio)... Täytynee alkaa metsästää netistä ko. lankaa myyviä liikkeitä, nuo mun kerät oli PiikkoPirran viimeiset... Tuosta langasta tulis varmaan huippuhyviä laukkuja...

Aasinsilta toikin mut laukkuvaihdon ääreen. Eilen posti toi mulle mun vaihtolaukun
94554.jpg
Ihana ihana ihana! Otin sen heti käyttöön, ja hihna osoittautui sittenkin vähän liian pitkäksi, kuten tekijä epäilikin - itse olin ajatuksesta ensin aivan innoissani, koska on hauskaa roikottaa laukkua alhaalla. Täytyy miettiä jotain ratkaisua, jotta tekijän malli pysyisi mahdollisimman hyvin "hengessään" =)

Oma tekemäni laukku lähti eilen postissa kohti uutta kotiaan, kuvan julkistan vasta kun tiedän laukun olevan jo perillä.

Edit 2.6.2006
94555.jpg


Tällaisen laukun sai siis Taija :)