Tässä välillä olen neulaissut (heh) yhden "puolikypärä"pipon (joka on väärän kokoinen sekä esikoiselle että kakkoselle, vaatisi vielä vähän muokkausta) ja kakkoselle baskerityyppisen pipon. Jälkimmäisen tein "ihan päättömästi" eli lisäilin ja kaventelin fiiliksellä
Täytyy sanoa, että siitä tuli yllättävän hyvä - toista saman moista en kyllä pystyisi tekemään 
Ja viimeisin valmistunut (no, 99,9% valmis) on luokkakaverin Chihuahualle tehty villavaate. Semmoinen pusero tyyppinen juttu. Senkin tein päästä eli ilman ohjetta, mutta hyvä siitä tuli. Aloitin helmasta, eli tässä tapauksessa pepun päältä
2-2 -ribillä ja levensin siitä sitten ribbejä aina 5-5 saakka. Kaulus 2-2 ribbiä pitkähkö pätkä suljettuna. Tuo puuttuva 0,1 % on siis eturinnan päälle tuleva kiinnitys - ajattelin ensin laittaa siihen napit, mutta taidan sittenkin laittaa hakaset. Ja niitä sitten pariin riviin, jotta käyttöikä on mahdollisimman pitkä. Tuo oli aika hauska työ; homma eteni nopeesti ja pysyi mielekkäänä, kun vähän täytyi koko ajan miettiä, että mikä toimii käytännössä. Teen heille varmaan toisenkin ellen jopa enemmän noita, seuraavasta tulee kyllä vähän pienempi - tuohon ensimmäisen pieni 1 kk chihu vielä hukkui...Samaa mallia mukaillen taidan tehdä veljeni parson russelille kanssa joululahjan

Olen yrittänyt pähkäillä, että mitä teen Jouluyllätysvaihtoon parilleni lahjaksi (ja ehei, sitä ei täällä näytetäkään ennen joulua, ei edes kerrota). Olisi kiva tehdä joku vähän vaativampi juttu, joka ei kuitenkaan veisi mehuja koko hommasta. No, täytyy vaan pitää silmät ja korvat auki noiden mallien suhteen. Jos jollain Teistä on hyviä vinkkejä, niin pistäkää kommenteihin vaan - mieluiten ilmaisia malleja, saa olla enklanniksikin.
Kommentit